مقالات

رنگ آمیزی روی ظروف چینی

رنگ آمیزی

رنگ آمیزی روی ظروف چینی و بشقاب های چینی نقاشی شده با دست تزئینات زیبایی را برای خانه یا محل کار شما ایجاد می کند. آنها همچنین هدایای متفکرانه ای برای عزیزانشان تهیه می کنند. نقاشی طرح خود یک راه آسان برای سفارشی کردن مجموعه ای از ظروف چینی است. تنها چیزی که لازم است کمی خلاقیت، صبر و رنگ چینی است! میتونید از بشقاب ریور استفاده کنید

بخش اول: تمیز کردن بشقاب ها

یک)

از بشقاب سرامیکی سفید نسوز به عنوان یک بوم خالی استفاده کنید.

تمیزکردن ظروف

بشقاب های سرامیکی ساده به عنوان یک پس زمینه خوب برای بسیاری از طرح های مختلف عمل می کنند. اگر بشقاب ها دارای برچسب هستند، پس از خرید حتما آن ها را جدا کنید.
می توانید بشقاب های سرامیکی ضد فر را از فروشگاه های صنایع دستی یا فروشگاه های لوازم هنری خریداری کنید.

دو)

بشقاب ها را بشویید و خشک کنید تا برای رنگ آمیزی آماده شوید.

برای شستشوی سریع بشقاب ها از صابون ظرفشویی معمولی و آب گرم استفاده کنید. با این کار هر گونه گرد و غبار یا زباله هایی که روی صفحات نشسته اند حذف می شود. لکه های گرد و غبار یا خاک ممکن است ظاهر طرح نقاشی شده شما را خراب کند.
حتما برچسب قیمت یا بارکد را از بشقاب های خود پاک کنید.

سه)

صفحات را با الکل مالشی پاک کنید تا باقیمانده صابون پاک شود.

یک حوله کاغذی تمیز یا پارچه نرم را به سرعت در یک بطری الکل مالشی فرو کنید. الکل مالشی را روی بشقاب های خود پاک کنید. این کار هر گونه باقیمانده صابون را از بین می برد و رنگ آمیزی روی ظروف چینی را ممکن می سازد.
مالیدن الکل همچنین هر گونه باقی مانده برچسب را از بشقاب های شما پاک می کند.

چهار)

اجازه دهید بشقاب های شما به مدت 1 تا 2 ساعت در هوا خشک شوند.

پس از پاک کردن بشقاب های خود با الکل، اجازه دهید 1 تا 2 ساعت قبل از رنگ کردن آنها خشک شوند. اگر آنها را در حالی که هنوز خیس هستند رنگ کنید، ممکن است روی رنگ یا طرح بشقاب شما تأثیر بگذارد.
دست های خود را پس از استفاده از الکل بشویید.

 

بخش دوم: ایجاد یک طراحی

یک)

ابتدا طرح خود را روی کاغذ ترسیم یا تمرین کنید.

برای جلوگیری از اشتباه در هنگام رنگ آمیزی روی ظروف چینی، ابتدا طرح خود را ترسیم کنید یا تکنیک خود را روی کاغذ تمرین کنید. رنگ آمیزی طرح های ساده و ساده آسان تر خواهد بود، در حالی که طرح های پیچیده تر ممکن است زمان بیشتری را ببرد. طرحی را انتخاب کنید که با آن راحت هستید.

دو)

از حروف شابلون برای ردیابی پیام بر روی صفحات خود استفاده کنید.

به آرامی شابلون را با مداد ترسیم کنید تا هنگام رنگ آمیزی شما را راهنمایی کند. می‌توانید شابلون‌هایی را با کلمات یا پیام‌ها در فروشگاه‌های صنایع دستی یا فروشگاه‌های لوازم هنری پیدا کنید. یا، کلمات یا عبارات خود را با استفاده از شابلون های تک حرفی ایجاد کنید.
اگر حروف شابلون شما باریک است، به یک قلم مو با نوک ظریف یا یک قلم رنگ سرامیکی برای پر کردن آنها نیاز دارید.

سه)

یک الگوی هندسی از نقاط یا اشکال ایجاد کنید.

با استفاده از نوار نقاش راه راه ایجاد کنید. همچنین می توانید الگوی خال خالی یا مربعی را امتحان کنید. اگر ترجیح می‌دهید طرح خود را با دست نقاشی نکنید،برای رنگ آمیزی روی ظروف چینی از یک شابلون برای ایجاد الگوی اشکال استفاده کنید.
شابلون ها را می توانید برای ایجاد الگوهای ستاره، فلش، قلب، گل یا الماس استفاده کرد.

چهار)

برای طراحی لایه ای جالب رنگ های مختلف را آزمایش کنید.

روی یک پالت یا بشقاب، با استفاده از انتهای دیگر قلم مو، چند لایه رنگ در رنگ های مختلف را به طور خلاصه با هم هم بزنید. ببینید رنگ ها در هنگام مخلوط شدن چگونه به نظر می رسند و ترکیبی را برای بشقاب های خود انتخاب کنید.
جفت کردن رنگ‌های پررنگ مانند آبی، زرد و قرمز، طراحی پاپ آرت را ایجاد می‌کند.

پنج)

برای داشتن ظاهری انتزاعی و بافت، با یک برس مرطوب رنگ کنید.

یک قلم مو مرطوب را به رنگ آغشته کنید و موهای آن را به آرامی روی یک کاغذ بزرگ تکان دهید تا اثرات آن را ببینید. این طرح ممکن است به هم ریخته شود، اما بشقاب های شما هنری و سرگرم کننده به نظر می رسند.
ابتدا با یک رنگ شروع کنید، سپس رنگ دیگری را انتخاب کنید تا روی آن بپاشید. رنگ های مختلف اسپلتر بافت و جذابیت بیشتری را اضافه می کنند.

بخش دوم: نقاشی طرح شما

یک)

اگر از بشقاب ها برای غذا استفاده می شود، رنگ سرامیکی قابل شستشو برای غذا و ماشین ظرفشویی بخرید.

اگر رنگ سرامیکی شما برای سرو غذا استفاده می‌شود، مطمئن شوید که برچسب مواد غذایی ایمن و عاری از سموم باشد. اگر بشقاب های شما فقط به عنوان تزئین در جعبه نمایش داده می شود یا به دیوار آویزان می شود، می توانید از رنگ اکریلیک مینا استفاده کنید.
برخی از رنگ ها بادوام تر و مقاوم تر در برابر خش هستند. اگر می‌دانید که صفحات اغلب استفاده می‌شوند، رنگ باکیفیتی را انتخاب کنید که ماندگار باشد.

دو)

مناطق بزرگ یا طرح های مستقیم را به راحتی با یک برس با نوک صاف رنگ کنید.

اگر صفحات را همه یک رنگ می کنید یا از رنگ متضاد دور لبه بشقاب استفاده می کنید، از یک قلم مو با نوک صاف استفاده کنید. برس های با نوک صاف با طرح های رنگ راه راه یا هندسی نیز به خوبی کار می کنند.
می توانید قسمت هایی را که نمی خواهید رنگ آمیزی شوند با نوار نقاش بپوشانید. نوار نقاش به هدایت دست نقاشی شما و ایجاد خطوط تمیز و رنگ آمیزی کمک می کند.
اگر لایه‌بندی می‌کنید یا از رنگ‌های مختلف روی یک ناحیه استفاده می‌کنید، اجازه دهید هر رنگ برای چند ساعت قبل از اعمال رنگ بعدی خشک شود.

سه)

با استفاده از قلم مو یا قلم رنگ، طرح های ظریف را به راحتی ایجاد کنید.

طرح های پیچیده تر با خطوط منحنی، مانند قلب یا گل، ممکن است با استفاده از قلم مو نوک تیز یا قلم سرامیکی رنگ آمیزی آسان تر باشد. اگر از خودکار رنگ سرامیکی روی بشقاب‌هایی استفاده می‌کنید که غذا را سرو می‌کنند، مطمئن شوید که سمومی ندارد و غذا ایمن است.
اگر اشتباه کردید، قبل از خشک شدن رنگ را با دقت پاک کنید و دوباره امتحان کنید. برای جلوگیری از اشتباهات بیشتر، می توانید قبل از رنگ آمیزی ناحیه ای نزدیک به آن، اجازه دهید چند ساعت خشک شود.

چهار)

هر نواری که استفاده کرده اید را قبل از خشک شدن رنگ جدا کنید.

هنگامی که نقاشی طرح خود را به پایان رساندید، اگر در حین نقاشی از آن استفاده کرده اید، نوار نقاش را با دقت بردارید. اگر پس از خشک شدن رنگ، نوار را بردارید، ممکن است رنگ به نوار چسبیده و با آن کنده شود.
مراقب باشید هنگام برداشتن نوار به رنگی که زده اید دست نزنید.

پنج)

اجازه دهید رنگ روی بشقاب های شما به مدت 24 ساعت خشک شود.

قبل از اینکه بشقاب های خود را در فر بپزید، رنگ باید کاملاً خشک شود. بسته به دستورالعمل رنگ سرامیکی خود، ممکن است فقط لازم باشد 1 تا 3 ساعت آن را خشک کنید. اگر مطمئن نیستید، بگذارید 24 ساعت خشک شود تا ایمن باشد.
بگذارید بشقاب‌هایتان در مکانی امن و دور از دسترس بچه‌ها یا حیوانات خانگی خشک شوند تا مطمئن شوید که مزاحم نمی‌شوند.

پختن بشقاب ها در فر

یک)

بشقاب های خود را در فر سرد قرار دهید.

فر را از قبل گرم نکنید؛ می خواهید بشقاب هایتان همراه با فر به آرامی گرم شوند. معرفی بشقاب های دمای اتاق به یک اجاق بسیار داغ می تواند باعث ترک خوردن یا شکستن کامل آنها شود.
می‌توانید بشقاب‌هایتان را روی تابه یا مستقیماً روی قفسه‌های فر قرار دهید.

دو)

اجازه دهید فر شما به 325 درجه فارنهایت (163 درجه سانتیگراد) برسد در حالی که بشقاب ها داخل آن هستند.

بشقاب ها همراه با فر تا این دما گرم می شوند. این به رنگ اجازه می دهد تا “درمان شود” یا در سرامیک قرار گیرد.
اگر دستورالعمل های رنگ سرامیکی شما دما یا زمان پخت متفاوتی را نشان می دهد، به جای آن از آن پیروی کنید.

سه)

فر خود را به مدت 40 دقیقه بگذارید تا بشقاب ها خوب شوند.

هنگامی که دمای فر به 325 درجه فارنهایت (163 درجه سانتیگراد) رسید، آن را به مدت 40 دقیقه بگذارید. می‌توانید یک تایمر روی فر، تلفن یا ساعت خود تنظیم کنید تا زمان را پیگیری کنید.
اکثر اجاق‌ها وقتی به دمای انتخابی رسیده‌اند بوق می‌زنند، بنابراین تایمر را در آن نقطه تنظیم کنید.

چهار)

فر را خاموش کنید تا بشقاب هایتان خنک شوند.

شما می خواهید دمای بشقاب های شما به آرامی همراه با فر خنک شود. اگر بشقاب ها را خیلی زود در دست بگیرید، می توانید آنها را بشکنید. زمان خنک شدن به فر شما بستگی دارد اما قبل از بررسی دما حداقل 2 ساعت صبر کنید.
صبور باشید و تا زمانی که بشقاب ها در فر خنک می شوند دست نزنید.

پنج)

پس از سرد شدن فر، بشقاب های خود را از فر خارج کنید.

از آنجایی که فر شما باید کاملا خنک شود، صفحات نیز باید در حد لمس خنک باشند. می‌توانید از دستکش‌های فر برای جدا کردن بشقاب‌ها برای ایمن شدن استفاده کنید.

شش)

قبل از استفاده یا شستن بشقاب ها حداقل 3 روز اجازه دهید تا مانا شوند.

بشقاب های خود را در مکانی قرار دهید که کودکان یا حیوانات خانگی مزاحم آن ها نشوند. قبل از استفاده یا شستن آنها حداقل 3 روز بگذارید استراحت کنند.
برای اولین بار آنها را با دست بشویید. در حین شستن آنها می توانید طرح های رنگ شده خود را بررسی کنید و از آسیب نرسیدن بشقاب ها در حین پخت در فر مطمئن شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *