مقالات

۵۰ هزار تن ظروف چینی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمد علی دادرس در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: خوشبختانه با این میزان تولید در حال حاضر هیچ کمبودی در بازار چینی کشور وجود ندارد.
وی همچنین اظهارداشت: مواد اولیه تولید چینی در کشور ۸۰ درصد در داخل و ۲۰ درصد از خارج تامین می شود.دبیر انجمن صنایع چینی ایران گفت: بیشترین سهم دستمزد نیروی انسانی در قیمت تمام شده کالا پس از صنایع دستی مربوط به صنعت چینی سازی است.

وی افزود: فعالیت صنعت چینی سازی هم اکنون در کشورهای دارای سطح دستمزد بالا متوقف و تولید چینی بیشتر در ممالک با ضریب دستمزد پائین تر رونق دارد.
دادرس اظهارداشت: در حال حاضر ۷۰ درصد تولید چینی جهان مربوط به چین و ۳۰ درصد بقیه این کالا در سایر کشورهای دنیا از قبیل ایران، ترکیه، کره جنوبی، ویتنام، بنگلادش و مالزی تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.وی به رادیو اقتصاد گفت: بجزء چین کشورهای ترکیه، ویتنام و بنگلادش در صنعت چینی سازی در سطح دنیا مطرح هستند.
دبیر انجمن صنایع چینی ایران ضمن اشاره به وجود هفت کارخانه بزرگ صنعت چینی سازی در کشور افزود: خطوط تولیدی این کارخانجات مبتنی بر آخرین تکنولوژی روز دنیاست.وی تصریح کرد: کالاهای چینی ساخت ایران به لحاظ کیفیت، طراحی و نوآوری در تراز جهانی است.دادرس گفت : کارخانجات چینی سازی ایران در حال حاضر هیچ کمبودی از نظر کیفیت و تکنولوژی نسبت به رقبای خارجی ندارند.
وی در ادامه این مصاحبه رادیویی ضمن اشاره به اینکه تنوع و میزان تولید در صنعت چینی ایران بسیار زیاد است، افزود: این صنعت از نظر اشتغال افزایی، پویایی تولید، رشد اقتصادی، ارزآوری، توسعه صادرات و بسیاری موارد دیگر در کشور نقش آفرین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *